Dag 30

7 december 2018 - Dubai International Airport, Verenigde Arabische Emiraten

Hoi allemaal, toch nog een afsluitende blog ;-))

Vandaag onze laatste dag Nieuw Zeeland! We staan om 8.30 uur op en pakken alles goed in (dat wil zeggen; alles moet in 2 koffers en onze rugzakken 😊). En dat lukt ons 💪. We checken om 9.45 uur uit en besluiten om nog naar de gondela te gaan, 12 km vanuit het centrum Christchurch. De zon schijnt, maar het waait wel stevig. De man van de gondela vraagt ons of we deze dag naar het vliegveld moeten, gezien de kans dat de gondela gestopt kan worden ivm de wind. We vliegen pas om 18.45 uur, dus hebben de tijd. Eenmaal in de rij, wordt er na 10 min gemeld dat de gondela (kabelbaan) tijdelijk wordt stil gezet. We vragen of je de krater waar de gondela heen gaat , ook kunt wandelen . Dat kan gelukkig en kost ongeveer 45 min tijd. We besluiten dat te doen (ons goed moe maken voordat we dat ✈️ instappen), maar dan natuurlijk ook te voet naar beneden. In het begin lijkt het mee te vallen, maar al snel merken we dat het steigende percentage toeneemt en ook zo een tijd blijft. Op ongeveer 2/3 gaat het over in smallere bergpaadjes. Het is een mooi toch en we hebben mooi en helder uitzicht over Christchurch. En we waaien goed uit ☀️. Bovenaan gekomen, waar ook de gondel heen gaat, is er een groot restaurant met rondom veel glas en een balustrade, zodat je rondom goed kunt genieten van het uitzicht. Hier hebben we gedronken en ook wat gegeten. Nog even in het winkeltje snuffelen en tegen half 1 zijn we de wandeltocht naar beneden gaan doen. Onderwijl zagen we ook dat de gondel soms weer wat mensen heen en weer bracht. Bij de wandeltocht naar beneden (die natuurlijk wat vlotter ging), werden we natuurlijk nog begroet door schapen die tegen de berghelling aan liepen. 🐑🐑🐑 Daarna nog even het centrum ingegaan, waar je merkte dat de warmte ☀️ ging toenemen en rond 14.45 uur zijn we richting het vliegveld gereden, vooraf de auto inleveren (vlakbij het vliegveld) en werden we met een busje bij het vliegveld afgezet. Om 15.45 uur ingecheckt, nog wat rond geshopt op het vliegveld in N.Zeeland (nog een kleine knuffel kiwi voor aan mijn tas gekocht 😊) en om 19 uur ✈️ vlogen we naar Sydney in Australië. Dat was toch nog 2.30 uur vliegtijd. In Sydney allemaal het vliegtuig uit en mochten we daar nog 1.50 uur zijn. Vanuit de lucht konden Ed en ik de stad mooi en vrij goed zien (geen springende kangoeroes 😜). En wat zie je dan in de winkels op het vliegveld in Sydney!? Jawel prachtige knuffels van Koala’s, kangoeroes, struisvogels en de mierenegel. Ik moest natuurlijk wel even op de foto met een knuffelkoala en kangoeroe! In Australië is het 2 uur vroeger als in N.Zeeland. Vervolgens doorgevlogen van Sydney naar Dubai (tja dat is dan wel 14,5 uur ✈️ vliegen). Nu zitten we onderwijl in Dubai en heb een tussentijd van bijna 3 uurtjes (nog 7,5 uur vliegen dan) , dus vandaar dat ik dit laatste reisverslag nog toevoeg. We hopen veilig aan te komen om 12.40 uur op Schiphol.

Veel groetjes van ons twee!!

1. Wim van den Broek:
    7 december 2018
    👍👍🛫🛬 Veilige voortzetting van de reis, bedankt voor de felicitatie!
  2. Miriam:
    7 december 2018
    Welkom thuis! (Dikke truien weer🌧☔⛄)
  3. Hans:
    8 december 2018
    Welkom thuis. Hoewel... Ik heb begrepen dat je geen huis meer hebt?
  4. Rinavandoormaal:
    8 december 2018
    Welkom thuis.😘wat een schitterende vakantie hebben jullie gehad en wat hebben wij ook genoten van jullie avontuurlijke verhalen en schitterende foto's. Tot snel 👍
  5. Leon:
    9 december 2018
    Wat een geweldig mooie vakantie hebben jullie gehad zeg!!!
    Leuk dat we dit via de blog konden meebeleven
    Prachtige natuur en leuke diertjes allemaal
    Deze reis kan ook weer van jullie bucketlist, op naar de volgende.

Groetjes van Corri en Leon