Dag 6

12 november 2018 - Whitianga, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal

Maandag 12 nov;
Goedenavond allen ( helaas dit reis verslag verlaat ivm geen WiFi )
Vanmorgen ( 12 nov) 7.30 uur opgestaan met Max Verstappen ( tv: race in Mexico en onze Max werd 2e) en daarna ontbijtje op eigen kamer , koffers gepakt en uitgecheckt. Zoals tot heden, personeel altijd erg vriendelijk en behulpzaam .
Vervolgens zijn we met de boot naar over buur eiland Russel gevaren.
Lekker weertje dus bovenop de boot samen genoten.
In eerste instantie bewolkt en het trok geleidelijk aan steeds meer open ( 22 gr
In Russel aangekomen, wat rond gewandeld en de oudste kerk / begraafplaats van heel Nieuw Zeeland bezocht ( Christ Church 1836) vervolgens Pompallier Mission bekeken en daarna via een mooi wandelpad ( vol begroeid met prachtige planten/ struiken en bomen), naar het strand gewandeld . Tijdens de terugtocht dachten we een Kiwi ( de vogel wel te verstaan ) te zien, dus meteen foto’s gemaakt ( klik, klik, klik ...) , helaas het bleek geen Kiwi te zijn.
Daarna bij het mooie restaurant The Duke ( op aanraden van) een bakje koffie gedronken . ( helaas geen Appeltaart :-) )
Om 12 uur de boot terug genomen naar Paihia en daar hebben we nog het binnen/ buiten museum van Treaty Ground bezocht . Hier speelde zich de eerste ontmoeting af tussen de Engelse en de Maori en is er uiteindelijk het verdrag Waitangi ondertekend . De stichtingsoorkonde van Nieuw Zeeland! Ofwel anders gezegd , het bestaan van Nieuw Zeeland begonnen. Dit was erg indrukwekkend en moet je ook gewoon bezocht hebben als je naar Nieuw Zeeland bent geweest.
Daar trouwens nog een leuke Kiwi gekocht ! Die ook het echte geluid maakt , zoals de Kiwi dat doet .
Om 14.15 uur met onze witte Toyota ( voor ons gevoel is 90 % van de huurauto’s een witte Toyota in N.Zeeland ofwel een camper ) vertrokken naar onze volgende bestemming; Whitianga. Totaal 422 km voor de boeg, waarbij de navigatie aangaf ..... 6 uur reistijd. Tja het zijn vooral veel wegen door de bergen en dat kost extra tijd. Maar zeker ook mooi om van te kunnen genieten . ( we missen ons Cabriootje Kermit , dan wel hoor )
We moesten er eigenlijk voor 20 uur zijn, dat lukte ons helaas net niet , dus maar ff een telefoontje gepleegd . Na continue 6 uur ‘ planken’ met mooi weer, veilig gearriveerd . (Nog een keer door Auckland gekomen , waarbij we de prachtige sky line goed konden zien) .
Alles uitgepakt en op zoek naar iets om te gaan eten , want het was inmiddels bijna 21 uur en honger hadden we inmiddels wel. Oei er was of ging veel sluiten . Uiteindelijk bij een Thais/ Indisch restaurant waren we nog welkom. Heerlijk gegeten en vervolgens terug naar ons motel.
Oei geen WiFi ! Sorry blog lezers , volgend reis verslag wordt dus wat later !
Nog een wijntje en ...... slapen ;-)

Groetjes van ons twee.