Dag 5

11 november 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Vandaag sportief begonnen met een rondje hardlopen. Na het douchen een bezoekje gebracht aan St. Pauls Cathedral, het is tenslotte zondag, en daarna wat lekkere dingen gekocht in de supermarkt en het ontbijt al rijdend genuttigd. Klinkt een beetje haastig misschien, maar vandaag willen we veel rijden om zo veel mogelijk te zien van het Northland. Dus; gáán met die kiwi.......

Als eerste naar Cape Reina, de meest noordelijke punt van Nieuw Zeeland waar de Tasmanzee en de Stille Oceaan in elkaar overvloeien. Hierna zijn we doorgereden naar de zandduinen, waar mensen met een korte surfboard vanaf glijden. Het is een vreemd idee en zo ziet het er ook uit eigenlijk. Bijkomend nadeel is ook dat je, om naar beneden te kunnen glijden, eerst naar boven moet klimmen.....

Vervolgens zijn we de westkust afgereden naar Ninety Mile Beach, een hard zandstrand waar zelfs touringcars overheen denderen. Helaas mag je met huurauto's niet het strand op, maar een snelle handbrake turn lukte nog net wel. ;-))) Overigens is Ninety Mile Beach maar 60 mijl lang, wat nog steeds wel de moeite is hoor.

Hierna zijn we door het binnenland verder gereden naar Rawene en Opononi, een paar authentieke dorpjes met een verhaal. Om daar te komen mochten we met een veerpontje mee. Dat vaart elk uur, maar wij zagen 'm nog net afvaren en hadden dus verplichte pauze. In Opononi werd de dag afgesloten met een prachtige zonsondergang. Klein nadeeltje hiervan was wel dat we door het donker terug moesten en dat het ook nog een klein beetje ging miezeren, maar het ging toch nog vlot. In Paihia effe een pizza afgehaald en op de kamer gegeten.

Blogje geschreven, fotootjes erbij gezocht en plaatsen maar. Vandaag 536 km gereden. Morgen hier nog even met het pontje over naar Russel en dan door naar ons volgende verblijf in Whitianga waar we 2 nachten blijven.

Veel groetjes van ons twee.