Dag 8

14 november 2018 - Lake Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

We worden wakker met regen geluid.... hm....dan nog maar ff een keer omdraaien.
Na ons zelfgemaakt ontbijtje in ons motel , gaan we richting Hahei , onderweg klaart de regen al vrij vlot op en wordt het steeds lichter en laat de zon zich voorzichtig zien.
Vanuit Hahei gaan we een wandeltocht maken naar de Chatedral Cove . Een prachtige wandeltocht door de schitterende natuur . Dat er zoveel soorten groen zijn, dat zie je dan pas.
Je ziet vooral grote Varens in enorme hoeveelheden ( staat N.Zeeland ook om bekend) .Tijdens de tocht paar prachtige uitkijk punten en het gaat aardig bergopwaarts en afwaarts.
Uiteindelijk wordt de wandeltocht beloond met een prachtig zicht op de Chatedral Cove , gelukkig geen hoog water , zodat we er ook onder door konden gaan. Met ons natuurlijk nog vele toeristen en de zon die zich steeds meer laat zien. Na de nodige ‘kiekjes’ en een toilet gang in een bijzonder toilet ( gebouw op hoge palen met in het toilet een groot raam, zodat je zelfs tijdens de toiletgang ook nog kunt genieten van het mooie uitzicht ) , zijn we weer terug gewandeld, maar dan via een andere weg, die ook deels over het strand ging. Daarna bij een tentje op het terras een koffie met wat lekkers erbij genuttigd.
Daarna de auto in en via een binnendoor weg ( gravel Road) naar Tapu ( Joost bedankt voor de tip) en onderweg 2 enorme grote / dikke Kauri bomen gezien. Bij de eene boom hebben we een wandeling naar boven gemaakt , zodat we er dicht bij konden komen. Tevens ook weer een schitterend uitzicht. Onderweg zie je veel gesneuvelde Possum’s (soort rat in formaat van een grote kat) .
In Tapu aangekomen , rijden we via een mooie kustweg ( naast de weg, direct de zee), naar Thames. Daar wilde we de goudmijnen bezoeken , maar helaas gesloten ( open tot 13 uur) , toen maar genoten van een lekkere milkshake / ijsje van de McDonalds in de zon op een bankje.
Vanuit Thames op weg naar ons volgende verblijf ( Rotorua) , zagen we dat we langs de Wairere waterfalls kwamen. Het was al 17.30 uur, maar prachtig weer en 22 gr, dus toch maar besloten deze te gaan bezoeken. Bij het startpunt zagen we staan ; wandeltijd 45 min ( enkele trip). Dus de versnelling er in en gaan. In 30 min tijd , via een heftig pad ( van te voren stond gewaarschuwd dat je een goed ervaren loper moest zijn en dat het zeker geen gemakkelijk begaanbaar pad was!) uiteindelijk moe en bezweten het eind doel behaald. WoW en dat werd echt wel beloond door een enorm grote waterval! Daar hebben we even flink van genoten. Tja en dan moet je via al die grote keien, grote stronken , opwaarts / neerwaarts ook weer terug . Ook dat was op zich al een uitdaging , maar zeker ook heel mooi zo tussen door al het groen. Om 19 uur ( nadat we ieder een droog shirt hadden aangedaan) de auto in en ‘ gas erop’ naar ons verblijf in Rotarua . Daar kwamen we tegen 20.30 uur aan en werden weer hartelijk ontvangen. De lucht in Rotarua is wel eventjes wennen, ivm de vele geothermische bronnen , ruikt het werkelijk naar bedorven eieren. In de kamer gelukkig niet . Daarna ons zelf opgefrist en een pizza gehaald om de hoek en deze vervolgens op ons bed zitten op smullen. Ik nog even met ons moederke gebeld en zo is er weer een eind gekomen aan een prachtig dag in N.Zeeland.

Vandaag 270 km gereden en ook nog 19 km gewandeld.

Groetjes van ons twee

1. Peter en Magda:
    14 november 2018
    Mooie bekende foto's, we reizen in gedachten met jullie mee. Veel plezier op deze prachtige rondreis.
  2. An Sebrechts:
    14 november 2018
    Wat een belevenis !! Schitterend !!!
  3. Gerda de Bruijn:
    14 november 2018
    Prachtig daar zo te zien. Het zal wel een geweldige ervaring zijn.
  4. Jolanda verschuren:
    14 november 2018
    Ziet er allemaal heel mooi uit,en wat een afstanden zeg.
    Het zal zeker de moeite waard zijn aan de foto’s te zien.
    Fijn om op deze manier mee te reizen .
    Grtz van ons