Dag 19

25 november 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Om 7.15 uur opgestaan, ontbijtje, alles in de auto en zagen dat de zon hoog aan de hemel stond. We besloten daarom (voordat we richting ons volgende verblijf in Wanaka zouden gaan), voor de 3e keer naar Lake Matheson (6 km van ons huidige verblijf in Fox Glacier) te gaan, met de hoop dat het water ‘rimpel vrij’ zou zijn, zodat je prachtige reflectie foto’s kunt maken. Dat was gisteren nl niet gelukt en toen was het ook bewolkt. Het was 8.45 uur toen we er vanmorgen aankwamen en deze keer erg druk met toeristen. We hebben het meer rondgelopen en jawel..... het meer was zo strak als een spiegel, goede zon... dus op meerder uitkijk punten prachtige reflectie foto’s gemaakt, zie het resultaat bij de foto’s. (ps de foto’s die we op onze reisblog plaatsen zijn van onze mobieltjes en dus niet van onze goede fototoestellen, die zijn natuurlijk nog mooier 😊). Vandaar uit nog even naar het uitkijkpunt op de Fox Gletsjer zelf, bij de bakker nog lekkere koeken gehaald voor de lange rit en door. We hadden in totaal 270 Km voor de boeg (wordt ongeveer 3.45 a 4 uur voor gerekend). Voor onderweg hadden we 4 dingen opgeschreven die we wilden gaan bekijken. Als eerste gestopt bij Lake Paringa (stond niet op de planning, maar het maakte ons even nieuwsgierig). Prachtig meer (waarbij je nu ook reflectie in het water zag) en erg rustig gelegen, je werd er wel ‘ opgevreten’ door de kleine muggetjes! Daarna bij Knights Point Lookout gestopt en gekeken. Prachtig verhoogd uitzicht op zee, met rotspartijen in het water. Op deze plaats onze koek opgegeten en wat gedronken (soort karamel kruimel koek, in NZ genaamd Tan Square.... super lekker!!!) Toen nog 3 watervallen (op verschillende plekken aan de doorgaande weg waar wij op reden) bekeken, Billy’s waterfall en Thunder Creek falls en tenslotte Fantail Falls. Opvallend bij de laatste was, dat er op een grote boomstam enorm veel creaties met grote gestapelde kiezelkeien was gemaakt. Een ieder die er kwam legde er weer een kiezelkei bij (heb dit zelf ook gedaan) en ook op het strandje zelf zag je veel gestapelde kiezelkeien. Van hieruit nog 25 min naar de Bleu Pools , je moest vanaf het parkeerterrein nog ongeveer 30 min lopen (over 2 swingbruggen) en dan zag je werkelijk de pools met enorm blauw water . Bijzonder om te zien. Zie de foto. Kort daarna een stop gemaakt bij een restaurant / café en daar wat gegeten/gedronken. We hadden tot 15 uur volop zon en opeens zag je de wolken steeds meer komen en betrok het helaas. Het ging werkelijk van 21 graden naar 15 graden! Wat een wereld van verschil als je door de natuur rijdt met de zon of zonder de zon. We kregen na 15 uur een beetje het gevoel van Schotland (hoewel we daar nog steeds niet zijn geweest). Bij Lake Wanaka , typisch maar daar rij je als eerste langs, gestopt en wat foto’s gemaakt en dan ga je als het ware om een berg heen en dan rij je langs Lake Hawea. Op 1 viewpoint kregen we nog eventjes de zon tussen door de bewolking , dat maakte de foto’s net wat mooier. Rond 17 uur waren we bij ons verblijf in Wanaka. Oei, een beetje vergane glorie, maar gelukkig wel schoon en ruim. In ieder geval meer dan genoeg om weer eens zelf te kunnen koken. Dus na het inchecken om boodschapjes, gekookt en lekker gegeten, afwas gedaan en nu met de ‘ pootjes’ omhoog, met het reisverslag bezig. En zo is inmiddels dag 19 van onze rondreis bijna voorbij. Maar je ziet en doet zoveel (zoveel mooie en bijzondere indrukken) , dat we nu al soms moeite hebben met het terug halen van wat hebben we waar gedaan 😊, dan is zo’n reisblog voor ons zelf ook handig.

Vandaag 282 km gereden.

1. Joost en Carien:
    25 november 2018
    3x is scheepsrecht: prachtige foto’s van Lake Matteson!
  2. Corrie Kempenaars:
    25 november 2018
    Echt mooie foto’s, moeite waard.
  3. Ciska Roelen:
    27 november 2018
    Wat een geweldige foto's. Wat is dat water helder. Mooi zo met die weerspiegeling. Dat is zeker genieten.